زرد
(درخشان، روشنگر، گرمابخش، خورشیدگون، بشاش)
در همه جوامع زرد مساوی است با شکوه، جلال و گرمای خورشید.
زرد همواره طلوع خورشید را مجسم می سازد و نماد روشنایی و گرما است. رنگی که به دلیل حس تخیل و روشنگری و به واسطه خودش با نور نیرومند خورشید شناخته می شود. در روشن ترین نوع خود، مصرف کنندگان زرد را به عنوان به عنوان رنگی بشاش، جا افتاده و دلپذیر می دانند. زرد داوودی روشن مساوی با سرزندگی است گرچه در مقایسه با زرد های کمرنگ تر بیشتر به عنوان رنگی انرژی زا و جذب کننده نگاه است. زرد مهمترین رنگ برای استفاده در مراکز خرید یا برای مراکز نمایش است زیرا که چشم به میزان زیادی، زرد انعکاسی را، قبل از توجه به سایر رنگ ها می بیند. علیرغم باقی رنگمایه ها که با غلیظ شدن، تیره تر می شوند، زرد هرچه غلیظ تر شود، روشن تر می شود.
زرد هایی که بتوانند بیانگر خوشمزگی خوردنی ها مانند خامه موز یا کاسترد (نوعی کرم کارامل) باشند می توانند نمونه خوبی در غذاخوری ها، محصولات غذایی، اتاق های غذاخوری یا طرح های بالای میز غذاخوری باشند، همچنین زرد لیمویی رنگ شادی است که بیانگر شیرینی با طعم مرکبات است ولی زرد خامه ای نسبت به آن فریبنده تر است.
برای مصرف کنندگان آمریکایی، جالب توجه ترین زرد، زرد های خامه ای یا هر زرد گرم یا زرد خورشیدی است. در حالی که زرد متمایل به سبز محبوب نیست. به هر حال تمام رنگمایه های زرد به خصوص با پایه سبز در فرنگ آسیایی ها قابل قبول هستند. هرچه رنگ زرد به رنگ سبز نزدیک می شود، بیشتر بیانگر ترش مزه گی (غوره) و طعم های اسیدی است.
از تمام ترکیبات رنگی در طبیعت، زرد و سیاه غیر قابل انکار ترین رنگ ها هستند. به دلیل ارتباط کهن این رنگ با حیوانات شکارچی خطرناک، و رنگ حشرات نیش دار و سایر جانوران مرموز یا ترسناک، از قول این رنگ می توان گفت که: “بیشتر است بهتر حواستان به من باشد.” به همین دلیل ترکیبی عالی برای نمادها یا بسته بندی محصولاتی که می خواهند در قفسه فروشگاه ها خودنمایی کنند می باشد. البته پیام آن صادقانه تر است و درست مانند صدای انفجار است. سنبل مناسبی جهت یک قدرت صنعتی برای محصولات سنگین بادوام است. ترکیبی از قدرت رنگ سیاه و سرزندگی زرد، نهایتا با مصرف کننده مهربان هستند و ترکیبی ایده آل محسوب می شود.
همراه با زیوانیتار
زیبایی برای همیشه